PERHATIAN

------------------- Dukung Pelayanan saya di Pedalaman Kalimantan melalui Pendirian POS PI (Pos Pekabaran Injil Suku Dalam) ------------------- Bila ada kesulitan dan dukungan doa bisa disampaikan dengan lewat : muribo_psrb@yahoo.com ------------------- muribo_psrb@yahoo.com ------------------- muribo_psrb@yahoo.com ------------------- muribo_psrb@yahoo.com -------------------

22.8.20

MARHOBAS DI TUHAN I ( KOLOSE 3 : 22 - 25 )

MARHOBAS DI TUHAN I

BEKERJA UNTUK TUHAN

(“LAKUKAN SEGENAP HATI”)

         KOLOSE 3:22-25

 

Manfaat Melayani Tuhan – U-Channel TV

 

1.    Di turpukta sadarion, ditaringoti Ap. Paulus huria Kolose nang di partingkianta nuaeng, I ma taringot tu Karejo, mulaulaon, manang manghobasi angka ulaonta hita. Marsitutu do hita sian nasa rohnta mangulahon angka ulaonta hita di si manang, dang?

a.       Boha do hita mangantusi lapatana nii?, adong do halak beranggapan, bahwa pekerjaan itu adalah gengsi yang besar, gaya hidup, karena difasilitasi ini dan itu,  selery yang cukup lumayan. Biasanya orang jika situasi pekerjaannya dalam zona nyaman,  orang itu bias saja jatuh jatuh kepada sikap yang remeh, dan menganggap ityu sebagai suatu hal yang biasa. Sehingga bias saja dia bekerja tidak dengan sepenuh hati.

b.      Alai molo ro do tantangan manang masalah, ninna rohangku arga hian do ulaonni di hita, sotung di PHK manang di pecat hita disi, manang pintor pindah hita, tatinggalhon, ndang olo bertahan di sada inganan.

 

2.    Ringkot do hita otik mamboto taringot tu Lapatan ni karejo molo naeng berhasil, sukses, bahaagia sasahalak mangulaho ulaonna, tarlumobi sundut na umposo. Sagalaak Bapak etos, ima Jansen Sinamo merumuskan 8 (Delapan) Etos Kerja na boi gabe navigatorta di era global saonari on.  Jala na 8 etos kerja on, boi ma tabahen songon fondasi, strategi, dohot solusi meraih sukses, ala marhahonaan tu jasmani dohot dimensi partondion, di tingkat individual, organisasional, dohot sosial secara terintegrasi. Na 8 etos kerja professional on ma didok ibana:

 

a.      Pertama: Kerja adalah rahmat (asi ni roha /berkat, pasupasu) : aku bekerja tulus penuh syukur.

       Bekerja tidak boleh bersungut-sungut, bermalas-malasan, atau setengah hati.

 

b.      Kedua; Kerja adalah amanah: aku bekerja benar penuh tanggungjawab.

 

c.       Ketiga; Kerja adalah panggilan: aku bekerja tuntas penuh integritas.

 

d.         Keempat; Kerja adalah aktualisasi: aku bekerja keras penuh semangat.

 

e.         Kelima; Kerja adalah ibadah: aku bekerja serius penuh kecintaan.

 

f.       Keenam; Kerja adalah seni: aku bekerja cerdas penuh kreativitas.

 

g.       Ketujuh; Kerja adalah kehormatan: aku bekerja tekun penuh keunggulan.

 

h.         Kedelapan; Kerja adalah pelayanan: aku bekerja sempurna penuh kerendahan hati.

 

 

      Jadi 8 etos kerja on boi diteraapkan di hangoluanta molo:

-          Adong transformasi, ala sai adong do peluang meraih sukses alai cara-carana mamangke tradisi/ budaya naung adong hian, isara: budaya sogok, grativitasi, korupsi, kolusi, nepotisme, dlan. Na boi menghancurkan nilai-nilai na denggan. Maka etos kerja tidak mungkin terbentuk hanya dengan mengajarkannya, tetapi hanya mungkin melalui suatu proses transformasi dan re-edukasi yang panjang.

 

 

 

 

 

3.    Aha do sasintongna mangulaho ulaonta hita  dibagasan parsitutuon manang bekerja dengan segenap hati?

a.       Mangulahon ulaon na marsitutu sian roha:.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          Ingkon padot jala radot do hita di si; tekun. Molo tekun do halak mangkarehohon ulaonna, manang berprestasi, pasti dapot ibana do upana. Halak na tekun, olo berjuang on do na monang maralohon angka tantangan na ro. Jala adong kemauan na gigih laho mangatasi tantangan itu.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

b.      Mangulahon ulaon na marsitutu sian roha:

Adong habaranion ibana mangadopi tantangan na ro, ndang olo menyerah jala mangalului solusi na denggan.

c.       Mangulahon ulaon n marsitutu sian roha;

Ima adong persepektif yang luas dan benar atau cara pandang kita menghadapi masalah. Memiliki perspektif ini didasari oleh mata iman

 

d.      Mangulahon ulaon na marsitutu sian roha

Ima, adong tujuan.

Ralph Waldo Emerson menulis “Tidak ada hal besar yang pernah dicapai tanpa antusiasme.” Seorang antusias sejati adalah  orang yang bersedia menggapai sebuah tujuan. Boi do I tabereng parngoluon ni sahalak pejuang, angka para juara, manang angka investor dunia. Ngolu nasida boi dipastihon, mangadopi godang masalah dohot tantangan, alai boasa boi nasida bertahan? Molo ndang “tujuan” on alas an nasida, ninna roha ndang mungkin boi tercapai cita-cita nasida i. tujuan on do na manontuhon, adong do antuasias di hita manang ndang. Jala tujuan on ma gabe pamacu semangat laho meraih sintasintata i. 

 

Ido didok Rick Warren, panurat buku terlaris: “The Purpose Driven Life” (Hidup yang digerakkan oleh Tujuan). Kita harus memiliki kehidupan yang digerakkan oleh tujuan. Mau kemana kita bawakan hidup kita. Oleh karena itu ada banyak hal yang harus kita persiapkan, untuk mencapai tujuan itu,, untuk mencapai sasaran, meraih cita-cita, dan kita harus bisa menentukan nilai-nilai dalam hidup kita

 

4.    Hamu angka anak somang, oloi hamu ma angka indukmuna na di tano on di na saluhutna; unanag ma pangoloi di mata hamu, songon na mambuat roha di jolma, marbulus ni roha maa sian biar ni roha mida Tuhan i!

(Hamba-hamba, Taatilah tuanmu yang di dunia ini (ay 22)

Dipasingot si Paulus do angka anak somang, manang hamba. Boha do halak Kristen mangolu di situasi na maol, mangadopi angka na pariri, penindasan sian angka ugamo na asing.

Ra hea do masa di hita di inganan parkarejoanta, adong pembedaan, diskriminasi, ketidakadilan, dohot angka pangalaho na asing maradophon hita, siala halak Kristen hita.

 

Bekerja setengah hati.

Seorang ibu separuh baya sedang anti di kasir sebuah supermarket. Di depannya ada dua pembayar, tapi harus menunggu lama, karena si kasir asik bicara dan bercanda dengan temannya yang lain yang membungkus barang. (sebentar mengobrol sebentar bercanda). Ketika giliran ibu igtu membayar, dia bertanya, “siapa managermu? Dan si kasir tiba-tiba menunduk, Maaf bu, terlalu lama menunggu. Besok hal ini tidak akan terjadi lagi.” Esok harinya kasir iutu dipecat dari pekerjaannya. Ia tidak tahu bahwa si ibu itu adalah isteri dari pemilik supermarket.

Itulah akibat bekerja tidak sepnuh hati, setengah hati. Akibatnya bekerja tidak maksimal.  Banyak orang yang tidak bhisa menghargai bahwa bekerja adalah berkat dan anugerah Tuhan.

 

 

5.    Sian nasa rohamuna ma ula hamu nasa sibahenonmuna; songon na tu Tuhan I, ndada tu jolma! (Perbuatlah ...seperti untuk TUHAN (ay 23)).

Paulus pasingothon hita aasa taulahon ma angka ulaonta, manang aha pe I, isara, supir angkot, partiga-tiga, tukang cukur, partambal ban, parsalon, manang na timbo jabataanna, denggan karejonta, pimpinana manang anak somang pe hita di sada perusahaan, naeng ma taulahon sianb nasa roha, jala taulaahoni songon na di Tuhan I, ndada di jolma.

 

Ingkon ingotonta do sian Tuhan I do tajalo siteanonni.

 

6.    Ai na mangulahon hageduhon, porsanonnaa do na niulana I, so adong masa parnidanidaon di bohi (Barangsiapa berbuat kesalahan (ay 25).

 

Naeng dohonon ni Ap. Paulus di son, ima asa adong holong ni roha, keadilan, dohot kejujuran, di keluarga, gereja dohot di sude nasa ulaonta na marragam i.  Alani I ma ingkon jaamot do hita di sikap, dohot tindakan, alaana ingkon jalonta do uhum hombar molo taulahon angka jahat:

 

a.       Isarani, molo adong do terjadi Penganiayaan, mangorui hamuliaonta do I songon siihuthon Kristus hita.  Jala ingkon tanggungon ibana ma parbue hasalaannaa, di kursi pengadilan. Alai molo dibagasaan holong ni roha do hitaa, baa tajalo ma upanta, songon halaak na porsea hita.

 

b.      Jadi ngolunta on gok dohot tanggungjawab na berdasarkan holong ni roha.  

 

 

7.    Pada tahun 1857, Ratu Inggris mangalehon penghargaan Salib Victoria tu piga-piga halak veteran di Hyde Park, London. Sahalak veteran naung pangpang/cacat maju laho manjalo kalung medali. Jadi hatiha Ratu I, mamereng kondisi veteran I, gabe ro iluna, laos dipasahat medali i. Alai didok  Veteran I, Dipasupasu Tuhan I ma ho, ale Inang. Huulahon hami do I sude tu ho dohot Negara on." Bukan medali yang membawa sukacita di hati veteran ini, tetapi bukti pelayanannya bagi negara, dan atas pengakuan atasannya.

 

Sude do halak, tontu memiliki tujuan. Manang na songon dia pe parsitutuanta kangulahon I, tu ise pe I taulahon.

Hata ni Debata pasingothon hita sadari on, asa sian nasa roha nta ma taulahon sude angka panghobasiontaa, di jabu pe, di gareja pe, di kantor, di pasar tiga-tiganta, di singkola, dohot di angka ulaon na marragaam i. tu Debata ma taaulaahon I, dibagasan BIAR NI ROHA!

 

Kita bekarja bukan hanya menyenangkan manusia tetapi harus dengan ketulusan karena takut akan TUHAN. Artinya, apapun juga status dan pekerjaan kita, TUHAN ingin kita melakukannya dengan segenap hati, segenap kemampuan dan rasa takut akan TUHAN.

 

Jika kita mendasarkan pekerjaan kita untuk kemuliaan TUHAN, pasti kita adalah

-          Orang yang disiplin.

-          Orang yang punya Tekad yang bulat

-          Orang yang selalu Berpikir positip.

 

Maka dari situlah kita dapat melakukan tugas-tugas kerja kita penuh tanggung jawab dan menyenangkan TUHAN.

 

Sangat bijaksana ketika hari ini kita kembali mengevaluasi segala sesuatu yang telah kita kerjakan sampai hari ini. Entah kita sebagai pimpinan, karyawan, pelayan TUHAN, atau apapun juga, mari kita mengerjakannya dengan segenap hati kita dan dengan tujuan bahwa TUHAN dimuliakan atas semua pekerjaan kita, Amin

 

No comments: