PERHATIAN

------------------- Dukung Pelayanan saya di Pedalaman Kalimantan melalui Pendirian POS PI (Pos Pekabaran Injil Suku Dalam) ------------------- Bila ada kesulitan dan dukungan doa bisa disampaikan dengan lewat : muribo_psrb@yahoo.com ------------------- muribo_psrb@yahoo.com ------------------- muribo_psrb@yahoo.com ------------------- muribo_psrb@yahoo.com -------------------

23.8.20

LAWAN KUASA KEGELAPAN ( KISAH PARA RASUL 19 : 13 - 20 )

MONANG MARADOPHON HUASO HAGOLAPON

( Kisah Para Rasul 19:13-20 )

 


 

1.    Di Zaman najolo sahat tu nuaeng on, marak do pe angka Praktek-praktek okultisme (kuasa kegelapan), ima mistik, pardukunan / hadatuon:

a.    Godang jolma laho tu datu mangalului solusi, jalan keluar memecahkan masalah na niadoapnna. Na godangan masalah diadopi hita jolma.

-          Songon na lomo roha ni itoani tu na nilomohon ni rohana, laho tu datu, asa boi dipelet. Molo didok zaman nueang, cinta ditolak, maka dukun bertindak.

-          Ala bersaing inanta na sadaan tu donganna an, ia tigatigana (usaha / bisnis) laku, hape tigatiga niba lanohon, laho ma tudatu asa dibahen pelaris,...laris manis...

-          Unang sai momaron simalolong ni amantana tu inani halak manang anak boru, laho inanta i tu datu, dipasang ma susuk, asa torus dibereng amanta, bagak hian inantanai, pola sahat tu na marnipinipi..Molo he laho hamu tu Bekasi...ndang segan-segan jolma mangalehon no handphona (HP) dengan judul: Anda ingin susuk? Hub, no sekian...

-          Nga songon na puluhan taon na karejo on dah, hape ndang hea naik jabatan, manang asa pintor dipliit gabe pimpinan, laho jolma on tu datu.

-          Songon na dangol tortus ngoluan dah...ndang hea mandai na tabo, angka na ribur, manonton, mangan di restoran...laho tu datu....asa mamora.

-          Holan na sogo sasahalak tu donganna, cemburu manang naeng papuashon rasa dendam...laho tu datu, molo daerah-daerah terpencil on ma na nidok, SANTET, manang BEGU GANJANG.

-          Songoni ma satorusna....di huta, di kota...sama saja koq..masih marak hal-hal seperti itu.

-          Songon na so mampan do obat ni dokter, laho tu datu, asa boi malum..

 

b.    Ndang sadar jolma na mangulahon songoni, apalagi halak Kristen ibana, on ma dosa na nihagigihon Debata.

-          Dia sudah menduakan Allah.

-          Arta portibion gabe debatana

-          Mangasahon gogo ni portibion, ima halak na dumangol.

-          Ndang sadar jolma i, nunga dihaliangi sibolis, nunga dirajai sibolis, nunga milik ni sibolis ibana di si.

 

c.    Hape ndang tasadari, na dipaotooto sibolis do hita di si, pardatu i pe, na mangalului keuntungan do ibana di si.

-          Hea do taboto, mamora angka datu i?, alai sai dipangido jolma asa mamora ibana, kan lucu do i.

-          So adong singkolna alai olo dipaotooto jolma, tidak sedikit ya yang berpendidikan pergi ke situ.

 

d.   Zaman dulu hingga kini, ada saja orang mau dipakai Iblis, untuk menjadi alatnya, menjadi budaknya Iblis, menjadi penyihir. Laki atau perempuan sama saja.

-          Ada daerah-daerah tertentu sarat dengan kuasa kegelapan.

 

2.    Huria ni Tuhanta.

Naeng marsiajar hita, sian pangalaho ni angka anak ni Skoias (Skewa) anak ni malim Jahudi, na naeng palaohon tondi na hodar, ido profesi nasida.

Kota Efesus ima kota pelabuhan na mansai ribur jala marragam budaya adong disi. Alai kota on, mansai lohot do pe hasipelebeguon, kota berhala.

a.    Di Efesus, mangajari do si Paulus di parguruan di si lelengna 3 bulan, diajari ma nasida taringot tu Harajaon ni Debata.

b.    Laos disi 2 taon si Paulus mangajari dohot marjamita i di sikola ni si Tiranus,  martungkar pingkiran tu ragam ni jolma.

c.    Godang angka tanda halongangan dipatupa Ap. Paulus, mujizat2 terjadi, dipamalum angka na marsahit dohot angka partondi na hodar (8-12).

 

3.    Di Efesus, gogo hian dope di si pengaruh dohot praktek2 sihir2, dohot hadatuon, luar biasa do okultisme di si.

PARJOLO: UNANG DISALAHGUNAHON GOAR NI JESUS

a.    Di turpuk ta, dipaboa na adong do angka na maotmaot, angka sipabali begu, na manguji mamangke gora ni Jesus i tu angka partondi na hodar, ninna “Mangasahon Jesus na binaritahon si Paulus, hupabali ma hamu.”

b.    Angka ise ma nasida, ternyata nasida 7 halak, ima angka anak ni si Skoias (Skewa), malim di Jahudi.

-          Ironis na, anak ni malim do nasida hape ulaulana: TUKANG SIHIR, na mencoba pabali sibolis marhite Goar ni Jesus, na binaritahon si Paulus.

-          Mungkin adong do alasanna: ala leleng do Paulus di Efesus, na hea ma dibege manang diida nasida Paulus pabalihon sibolis, i, haru marhite sekka dohot sampesampe ni si Paulus, boi malum na hansitan jala ruar angka tondi na hodar sian na marsahiti.

-          Dirimpu angka anak ni si Skoias i do, GOAR NI JESUS i songon MANTRA i..holan didok pintor marhuaso.

-          Sian dia ma dalan na, haru nasida NDANG PORSEA di Jesus, alai naeng mangasahon goar-Na, nda holan naeng mangalului keuntungan nasida di si? 

-            Boi do ditanda nasida si Paulus alai ndang ditanda nasida ise Jesus i?

 

4.    Molo tapaihut, songon dia ma respon ni halak partondi na hodari, mangalusi angka anak si Skoias i, ala ndang olo tondi na hodar ruar sian na marsahit i?

a.    Didok tondi na hodar i ma mangalusi: “Na hutanda anggo Jesus, si Paulus pe huboto, alai anggo hamu ise do hamu?”

b.    Laos ditahopi jolma partondi na hodari ma nasida, dipatunduk, digosagosa, pola marsaemara jala mabugang nasida maporussian jabu i.

c.    Luar biasa do tindakan tondi na hodar i.

d.   Siapa sangka ya ini menjadi titik tolak pertobatan besar di Efesus.

 

5.    Luar biasa do peristiwa on, naeng dohononna di si, Nama Yesus tidak bisa disalahgunakan, apalagi dipergunakan seperti MANTRA. Yesus, Dia adalah TUHAN tidak bisa dikendalikan oleh manusia.

-          Meski mereka memakai Nama Yesus, Iblis tidak takut, karena apa? Karena mereka sendiri tidak percaya kepada Yesus, tetapi Paulus. Ndang ise na mamboan hata ni debata, alai hata ni Debata i ma na naeng itajalo.

-          Nuaeng sai adong do halak memberhalakan ise Parjamitana, ndang jamitanai dibereng.

-          Karena mereka tidak menerima Yesus secara pribadi sehingga tidak memiliki kuasa Roh Kudus untuk melawan kuasa kegelapan. Mereka menganggap nama Yesus ini seperti  MANTRA. Jangan memakai nama Yesus seperti mantra ketika diperlukan baru dipanggil. Nama Yesus harus hidup di dalam diri manusia. Bagaimana caranya? Taatilah Firman dan perintah Tuhan.

 

6.   Akibat dari peristiwa itu, maka terjadilah Pembakaran kitab-kitab sihir di hadapan umum (ay 19), menunjukkan bahwa orang yang baru percaya itu segera diajar untuk meninggalkan perbuatan-perbuatan ilmu gaib.

 

a.   Ilmu gaib, guna-guna, ilmu sihir, spiritisme, dan perbuatan gaib yang sama merupakan tindakan-tindakan setan yang bertentangan sama sekali dengan iman Kristen. Tidak mungkin seorang menjadi orang Kristen sungguh dan pada saat bersamaan terlibat dengan roh-roh atau, berusaha menghubungi orang yang sudah mati.

b.   Allah mengutuk semua kegiatan seperti itu sebagai kekejian (Ul 18:9-13). Bermain-main dengan ilmu sihir dan spiritisme akan membuat seorang terbuka kepada pengaruh setan yang kuat dan kerasukan setan.

 

7.    Mengenai tukang-tukang jampi Yahudi, bdk Mat 12:27. Yesus sendiri dan sesudahnya para rasul, bdk Kis 5:16; 16:18 seringkali membebaskan orang yang kerasukan setan, bdk Mat 8:29+

Ialah: sihir, tenung, tahayul dan sebagainya. Kota Efesus terkena karena hal semacam itu.

a.   Ay 20; Dalam naskah Aleksandria ayat ini berbunyi: Dengan jalan itu maka oleh kekuasaan Tuhan makin tersiarlah firman dan makin berkuasa.

 

b.   Datang mengaku di muka umum bahwa mereka pernah turut melakukan perbuatan-perbuatan jahat (ay 18-19). Nasib yang dialami tujuh tukang jampi tersebut membuat banyak tukang jampi lain bertobat. Datang dan mengaku di muka umum bahwa mereka pernah turut melakukan perbuatan-perbuatan seperti itu.

 

c.   itu berarti bahwa mereka telah meninggalkan praktik sihir mereka sebab waktu itu orang percaya bahwa rahasia-rahasia sihir akan hilang ketika diakui di hadapan umum. Para tukang jampi lainnya menyerahkan kitab-kitab mereka yang berisi mantera-mantera untuk dibakar di hadapan umum. Sejumlah naskah berisi mantera semacam itu telah ditemukan. Seluruh kitab yang dibakar di Efesus pada waktu itu harganya diperkirakan sekitar sepuluh ribu dolar.

8. Perhatian orang banyak terhadap peristiwa ini, dan kesan baik yang mereka dapatkan (ay. Kis 19:17): Hal itu diketahui oleh seluruh penduduk Efesus, baik orang Yahudi maupun orang Yunani. Peristiwa itu menjadi bahan pembicaraan seluruh kota. Dan sebagai akibatnya,

a.   (1) Orang banyak menjadi ketakutan: maka ketakutanlah mereka semua. Dalam peristiwa ini mereka melihat kejahatan setan yang mereka layani, dan kuasa Kristus yang mereka lawan. Dan kedua-duanya sungguh mengerikan. Mereka melihat bahwa nama Kristus tidak boleh dipermainkan, tidak pula agama-Nya boleh dicampuradukkan dengan kepercayaan-kepercayaan takhayul dari agama kafir.

b.   (2) Allah dimuliakan. Nama Tuhan Yesus, yang dengannya hamba-hamba-Nya yang setia mengusir setan dan menyembuhkan penyakit, tanpa menemui perlawanan, menjadi makin masyhur. Karena tampaklah sekarang bahwa nama-Nya mengatasi segala nama.

No comments: